Logo de la Diputació de Girona
Aquesta activitat es va realitzar el 11/2014.

#ccgcicles

En una catàstrofe s'ha d'actuar de forma ràpida i coordinada entre tots els professionals que actuen en la mateixa. Un dels problemes medico-legals que es plantegen és la identificació de les víctimes: hem de posar nom i cognoms a cada una de les víctimes.
La identificació és important tan des del punt de vista legal com humà. Hi ha diferents mètodes d'identificació en funció del tipus de catàstrofes i de l'estat de les víctimes, s'ha d'actuar de forma coordinada i sota criteris científics. És important actuar amb un equip multidisciplinar, amb personal entrenat i amb una formació específica dels protocols a aplicar.

Anna Hospital Ribas, és llicenciada en medicina i cirurgia per la Universitat de Barcelona, en odontologia per la Universitat de Barcelona i metge forense titular. Exerceix com a docent al postgrau en Medicina forense: identificació de víctimes en grans catàstrofes per la Universitat de Girona; al postgrau en Odontologia Legal i Forense per la Universitat de Barcelona i com a professora a la Universitat Internacional de Catalunya.

Informació pràctica

HORA: 19h

LLOC: Aula Magna

ORGANITZA: Grup Mèmora i Casa de Cultura